Villkor och info

/Villkor och info
Villkor och info2017-10-02T07:47:40+00:00

KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR

PRISER
Samtliga priser är angivna i Svenska Kronor (SEK), inklusive moms.


BETALNING
SWISH Handel:

När du väljer att betala med Swish öppnar du din Swish-app och kontrollerar att de förifyllda uppgifterna är korrekta. Du godkänner köpet med Mobilt BankID och får direkt en bekräftelse på betalningen.

Kort:

Du kan välja att betala med VISA, MasterCard eller Maestro. Betalningen sker tryggt via Bambora Checkout

LEVERANSTID

Jag skickar produkter kontinuerligt och i normala fall har du din beställning inom 1 vecka. I största möjliga mån sampaketeras din beställning. Skulle en produkt inte finnas i mitt lager men vara på ingång så sampaketeras hela beställningen när alla produkter kan levereras. Önskar du delleverans så maila info@n28.se så kommer vi fram till en lösning. Eventuell extra frakt kan tillkomma.

Är en produkt slut i lager, och detta inte framgår tydligt, så skickar jag den produkten fraktfritt till dig när den kommer in igen. Vill du häva köpet av en försenad produkt så maila info@n28.se

FRAKT- OCH ADMINISTRATIONSKOSTNAD INOM SVERIGE
Fraktkostnaden är 69kr fri frakt vid köp över 900 kr.

Lättare produkter skickas med Postens Varubrev och kommer till din brevlåda om det inte är för stort då levereras det till ditt postombud.

Ditt paket levereras med PostNord eller DHL Servicepoint och kommer för uthämtning till närmaste postombud. För mer info se www.postnord.se eller www.servicepoint.se. Leveranstiden är normalt 3-7 dagar.

Alla försändelser sms-aviseras, var därför noggrann med att ange rätt mobilnummer. Mobilnumret ska anges utan mellanslag eller bindestreck för att aviseringen ska nå dig. För att hämta ut ditt paket behöver du kollinummer/sändnings-ID samt legitimation. Alla paket ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar innan de returneras, läs mer om detta under Outlösta paket. Vi har ingen fri retur.

HÄMTA UPP PRODUKTER
Vill du hämta dina produkter eller titta närmare på dem så går det bra. N 28 finns på Norrstigen 28 i Saltsjö-Boo, mitt ShowGarage kommer även att ha fasta öppettider framöver. Maila info@n28.se så kommer vi överens om en tid när du kan hämta dina produkter.

OUTLÖSTA PAKET
Om du väljer att inte hämta ut din försändelse från N 28 Nacka AB och det sänds i retur av fraktbolaget debiteras du 400 kr för att täcka omkostnader som  frakt, returfrakt och administrativa kostnader. Skulle kostnaden överstiga 400 kr debiteras du den faktiska kostnaden.

Kostnaden justeras  genom att den dras från ordersumman när produkterna levererats åter till N 28 Nacka AB

Vid retur står du för den totala frakten + administrativa avgiften + justering av den faktiska frakten.

Vi skickar en räkning/faktura till dig som ska betalas inom 14 dagar netto.

ÅNGERRÄTT & ÖPPETKÖP
Vid köp i Web-butiken N 28 Nacka AB gäller distanshandelslagen. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit produkten. Produkten ska vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd, oskadad och packad i originalemballage. När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten. Returen måste skickas på ett sådant sätt att produkten ankommer till returadressen.

Återbetalning utförs normalt inom 1-5 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar, efter godkänd retur. Skicka returen väl emballerat då du är ansvarig för eventuella transportskador vid returförsändelse. Innan retur maila info@n28.

REKLAMATIONER & RETURER
Du har rätt att reklamera en produkt om det kan antas vara ett tillverkningsfel på den. Skicka ett mail med bilder och ordernummer till info@n28.se på den felaktiga produkten inom 14 dagar. Vid en reklamation på grund av fel på, eller fel expedierad, produkt byter vi i första hand produkten mot en ny. N 28 Nacka AB står för returfrakten skulle produkten vara slut i lager återbetalas det du lagt ut för produkten.

TRANSPORTSKADOR
Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen.  Ser du en yttre transportskada be chauffören notera det på din fraktsedel i samband med kvittens, så att det går att reklamera. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage, hör av dig snarast till info@n28.se bifoga bilder på skadan och ordernummer. Anmäl skadan inom 3 dagar så vi kan reklamera skadan till transportören.
Om transporten lämnas ut utan påskrift, med fullmakt, kan transporten inte reklameras.

TVIST
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämdens rekommendationer.

SEKRETESS
N 28 Nacka AB garanterar, enligt Personuppgiftslagen (PUL), att dina personuppgifter inte lämnas ut till tredje part.

FÄRGER OCH BILDER
Många av de bilder du ser är från leverantörerna. Färgerna kan vara svårt att visa men ska vara så nära verkligheten som möjligt. Vissa produkter finns även i miljöbilder och kan då vara en bra vägvisare. Är du osäker maila gärna och fråga på info@n28.se. Hur färgen återges beror på din dator och bildskärms inställningar. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger varornas verkliga utseende.

FELAKTIGA UPPGIFTER
Om tryckfelsnisse varit framme förbehåller sig N 28 Nacka AB rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga uppgifter angående pris, lagersaldo och leveranstid. Även efter genomfört köp och skickad orderbekräftelse förbehåller vi oss rätten att ändra pris och leveranstid vid eventuellt tryckfel.

FORCE MAJEURE
Vi förbehåller oss rätten att åberopa Force Majeure i sådana situationer där detta är tillämpbart.

ÖVRIGT
Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos N 28 Nacka AB. Bedrägerier polisanmäls och köp där bedrägeri misstänks hävs.